اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری دوره منبت‌ ریز برای بانوان ملایر

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر از برگزاری اولین دوره منبت ریز برای بانوان ملایری خبر داد.

برگزاری دوره منبت‌ ریز برای بانوان ملایر

 ناصر یاریاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای ملایر در راستای خدمت‌رسانی بهتر به افراد مختلف به ویژه جوانان اظهار کرد: آموزش‌های این نهاد در راستای مهارت‌آموزی متناسب با نیاز جامعه و اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در حوزه مبل و منبت با توجه به شهر ملی مبل و منبت گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد با اولویت زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار و کمک به جهانی شدن صنعت مبل و منبت شهرستان، مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای شهیدرجایی اقدام به برگزاری دوره آموزشی «قلم‌زن روی چوب» یا همان منبت ریز کرده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر با اشاره به اینکه این دوره آموزشی ۱۷۴ ساعت آموزش شامل ۱۴۶ ساعت به صورت عملی و ۲۸ ساعت به صورت تئوری است تصریح کرد: این دوره آموزشی و به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود.

وی کم‌هزینه بودن، بی سر و صدا بودن این حرفه و عدم نیاز به ابزار و تجهیزات خاص و گران‌قیمت را از مزایای این شغل دانست و گفت: مواد اولیه برای انجام این کار، چوب‌های گلابی، افرا و گردوست که در  بازار قابل دسترس است و از جمله محصولات تولیدی این حرفه می‌توان به انواع جعبه‌های تزئینی و جواهرات، عصا، جاکلیدی، جای دستمال کاغذی، انواع تابلو و... اشاره کرد که در بازارهای داخلی و خارجی متقاضیان زیادی دارد.

یاریاری گفت: طی رایزنی‌ با فعالان مبل و منبت شهرستان و قول همکاری انجمن و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان در تهیه مواد اولیه و ابزار و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مسوولان شهرستانی نیز قول مساعد داده‌اند در راستای رشد و اعتلای این هنر زیبا و اصیل، همکاری و حمایت‌ لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال بانوان ملایر و اولویت قرار دادن زنان سرپرست خانوار در این طرح آموزشی تصریح کرد: در حال حاضر دو کارگاه ۱۲ نفره مشغول فعالیت است و یک کارگاه آموزشی دیگر نیز در مرکز خواهران در حال آماده‌سازی و تجهیز است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: یک کارگاه تخصصی مبل و منبت درشت نیز در مرکز تخصصی مبل و منبت شهید چمران برای برادران آماده و تجهیز شده که به زودی فعالیت خود را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول